תאונה קטלנית היא תאונה שבה אדם שהיה מעורב בה קיפח את חייו.
אם לא היה ביטוח חובה אזי :
א. הנהג , ככל שהרכב שלו ו/או שאינו זלו אך ידע שאין ביטוח חובה , אין זכאות לתבוע מכח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים והוא יוכל לתבוע מכח פקודת הנזיקין מעוולים שגרמו לתאונה באשמתם (רכב שני אשם , כביש מסוכן , בית חולים שהתרשל בטיפול וכיוב…)
ב.הנוסעים ברכב , שלא ידעו שאין ביטוח ,זכאים לתבוע את קרנית (קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים).

למשרדנו נסיון של עשרות שנים בייצוג נפגעי תאונות בכלל וקטלניות בפרט.
תאונה קטלנית יכולה להצמיח עילות תובענה במס’ כובעים :
א. תביעת עזבון המנוח , שהיא למעשה מבחינה קטגורית “תביעת המנוח “בגין קיפוח חייו באמצעות יורשי עזבונו עפ”י צו ירושה או צו קיום צוואה .
ב. תביעת תלויי המנוח , כגון אשתו ובניו שיוכיחו כי היו תלויים בו בחייו וכי הפסידו “ידות תמיכה ” במותו .
ג. תביעת קרובים מדרגה ראשונה , שהתאונה והמוות פגעו בהם פגיעה נפשית של ממש , מדובר בתביעה עצמאית ואישית של אותם “קרובים נעדרים ” כנפגעים בעצמם מבחינה נפשית ולצורך זה יש לקבוע כי נותרה בהם נכות נפשית ממשית.

אנו עדים לתופעה של מכת מדינה ממש בתחום התאונות הקטלניות,הן מתרחשות בעבודה,בכביש ובסיטואציות רבות אחרות.
תאונות אילו יכולות להצמיח עילוי תובענה שונות לתובעים שונים וברובעים שונים.
לדוגמא: תביעת עזבון,תביעת תלויים,תביעת קרוב נעדר וכו’.וזאת בנוסף במובן לקצבאות או לתגמולים שיכולים להתקבל ממוסד לביטוח לאומי,חברות ביטוח, קרנות פנסיה וכיוצא בזה.
היחסים שבין תובעים לבין עצמם תלויים או יורשי עזבון ובין תגמולי ביטוח ויתר הטבות נזק לבין הנזק(אובדן השתכרות בעתיד כולל בשנים האבודות) כמו כן כאב וסבל,בקיצור תוחלת חיים וכד/ הינם יחסים מורכבים שידעו שינויים והתפתחויות רבות בשנים האחרונות.
טיפול נכון ומקצועי הכרחי על מנת למקסם את הפיצויים וטובות ההנאה שיושגו לתלויים או ליורשי העיזבון.
משרדי צבר ניסיון רב ועשיר בתובענות בגין תאונות קטלניות והצליח במקרים רבים למקסם את הפיצויים לזכאים.תמיד נשמח להעמיד את הידע שנצבר ושירותינו בתחום זה לקהל לקוחותינו.

תגובות סגורות